Waar moet je beginnen? Je bent een leverancier van een product en hebt een verpakking, maar deze is al 2 jaar ‘over datum’. Een nieuw ontwerp moet er komen, dat weet je zeker, maar wat zet je op de nieuwe verpakking? Welke informatie is vereist en welke boodschap is relevant voor mijn doelgroep? Hoe communiceer ik naar mijn doelgroep? En hoe kom ik geloofwaardig over?

Dit zijn vragen welke dagelijks gesteld worden aan Blonddesign. Samen met de klant stelde ik vast welke informatie vereist is en wat de doelgroep graag zou willen weten. Het gaat namelijk om de uitstraling van je product, waarmee de doelgroep een bepaalde band met je bedrijf of merk opbouwt. Ik wil ervoor zorgen dat jij een duurzame relatie met jouw klanten opbouwt. 

Voor Pure&Healthy ging ik aan de slag met de verpakking. De doelgroep werd als volgt bepaald: “Meiden tussen de 12 en 16 jaar met een liefde voor dieren”. Daarnaast vind de doelgroep het belangrijk om zichzelf goed te verzorgen. Pure&Healthy ontwikkelde 4 maskertjes met 4 verschillende verzorgingstechnieken. Aan ieder maskertje werd een dier gekoppeld, waardoor er een familie ontstond, waarbij elk familielid zijn eigen functionaliteiten had.

“Turn the creative chaos into a more than nice design”

Ik heb ervoor gekozen om de volledige verpakking om te toveren naar het gezicht van een soort dier, zodat de associatie met een gezichtsmaskertje werd gelegd. Door aan de verschillende soorten dieren ook verschillende soorten kleuren te koppelen, zijn de dieren gemakkelijk te herkennen. Daarnaast heb ik de dieren in dezelfde stijl geïllustreerd, waarmee de eenheid werd gewaarborgd.

Ik kan niet anders dan heel erg trots zijn met het eindresultaat van deze verpakkingsontwerpen.

Wil jij ook een more than nice design? Of heb je meer behoefte aan een verbindende boodschap? Maak een vrijblijvende afspraak of informeer telefonisch.